Aktywna Tablica 2024

Współczesna szkoła wymaga nowoczesnych rozwiązań i pomocy dydaktycznych, dlatego z ogromną przyjemnością informujemy, że nasza szkoła wzięła udział w kolejnej edycji programu „Aktywna Tablica 2024”. Tym razem beneficjentem programu są szkoły, w których kształcą się uczniowie ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Wniosek naszej szkoły został rozpatrzony pozytywnie i uzyskaliśmy 35000 zł na zakup pomocy dydaktycznych i sprzętu niezbędnego do prowadzenia zajęć z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. W ramach programu zakupiliśmy m.in.:

  • Program multimedialny UWAGA SŁUCHOWA PRO -narzędzie wykorzystywane przez specjalistów
    i nauczyciel w pracy z uczniami i dziećmi z różnymi trudnościami taki jak: dysleksją, dysgrafią, wadami słuchu i mowy, problemami z emisją głosu, zaburzeniami koncentracji uwagi czy też pamięci, zaburzeniami ze spektrum autyzmu, ADHD.
  • Programy multimedialne MOC EMOCJI i MOC EMOCJI PRO 2 – program pozwalającym na rozpoznawanie i efektywne zaspokajanie potrzeb rozwojowych dzieci w zakresie ich emocji
    i funkcjonowania społecznego. MOC EMOCJI to doskonała pomoc dydaktyczna na zajęcia edukacyjne podczas rocznego przygotowania przedszkolnego oraz w klasach I-III, godziny wychowawcze w klasach IV, zajęcia socjoterapeutyczne oraz zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne.
  • Program mulitmedialny ŚMIAŁO DO SZKOŁY – program wspierający nauczycieli w zapobieganiu trudnościom w nauce czytania, pisania i liczenia u dzieci 5- i 6-letnich przygotowujących się do podjęcia nauki w szkole.
  • Program DYSLKESJA PRO służący do wspomagania umiejętności czytania i pisania, doskonalących funkcje percepcyjno-motoryczne oraz kształcących wrażliwość i  świadomość ortograficzną. Program przeznaczony dla terapeutów i nauczycieli prowadzących zajęcia dydaktyczne i korekcyjno-kompensacyjne z dziećmi mającymi problemy z nauką pisania i czytania, a przede wszystkim
    z dziećmi z grupy ryzyka dysleksji oraz z dysleksją rozwojową.
  • Programy SPEKTRUM AUTYZMU PRO I SPEKTRUM AUTYZMU PRO 2 to programy przeznaczone dla nauczycieli i terapeutów do pracy z dziećmi i uczniami ze spektrum autyzmu. Dzięki tym programom dzieci i uczniowie rozwijają  kompetencje emocjonalno-społeczne i komunikacyjne i jednocześnie jest to doskonałe narzędzie w pracy terapeutycznej ze wszystkimi dziećmi, u których występują trudne zachowania
  • Programy do terapii logopedycznej LOGOPEDIA PRO pakiet podstawowy i LOGOPEDIA PRO pakiet rozszerzony ( PLUS LOGOPEDIA PRO ZABAWY SŁOWEM I LOGOPEDIA PRO   OBRAZKOWY SŁOWNIK TEMATYCZNY) wykorzystywane w terapii logopedycznej z dziećmi i uczniami. Są to doskonałe narzędzia do terapii procesów komunikacji, w tym zaburzeń przetwarzania słuchowego, w szczególności dla uczniów z centralnymi zaburzeniami słuchu, słabo słyszących, z zaburzeniami koncentracji i uwagi.
  • Program PERCEPCJA SŁUCHOWA I PRZETWARZANIE SŁUCHOWE PRO  to specjalistyczny  program multimedialny dla dzieci i młodzieży w wieku 6–15 lat, wspomagający terapię wyższych funkcji słuchowych, w tym centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego. Celem programu jest rozwijanie umiejętności słuchowych, języka i komunikacji oraz stymulowanie możliwości poznawczych dziecka. Został zaprojektowany w ten sposób, by zachęcać dziecko do aktywnego udziału w terapii i dostosowywać jej zakres do jego indywidualnych potrzeb.
  • Program MATŚWIAT PRO

Na potrzeby efektywnego wykorzystania pomocy i programów multimedialnych zamówienie obejmowało 2 tablety, 2 laptopy oraz 2 mikrofony.

Dodatkowo  zakupiony został monitor interaktywny do pracowni matematycznej.

Dzięki pozyskanym pomocom dydaktycznym i sprzętowi, nasi nauczyciele specjaliści zyskali najnowsze narzędzia do pracy z dzieckiem i uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Pomoce i sprzęt będzie efektywnie wykorzystywany i zapewni znaczące wsparcie dla dzieci i uczniów z Zespołu
Szkolno-Przedszkolnego w kolejnych latach.

Warto też wspomnieć, że jest to już druga edycja programu „Aktywna Tablica”, w której nasza placówka wzięła udział. W roku 2019, ówczesna dyrektor ZSP w Ludomach, pani Lidia Kurzawa-Pabin zgłosiła szkołę do pierwszej edycji programu, dzięki czemu szkoła zyskała nowoczesne monitory i tablice interaktywne oraz sprzęt komputerowy, który służy w codziennej pracy dydaktycznej.

Niezmiernie cieszy fakt, że jako placówka oferujemy kompleksowe wsparcie dla dzieci i uczniów,
a nauczyciele w pracy z uczniami i dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi mogą wykorzystywać w codziennej pracy najlepsze programy i pomoce dydaktyczne dzięki udziałowi
w programach takich „Aktywna Tablica 2020-2024”.